IT-support

Beställ IT-utrustning

Beställningar av IT-utrustning kan ske med hjälp av en lista på rekommendationer eller utifrån eget val. Beställning ska skickas via e-post till IT-support. Tänk på att alla beställningar ska godkännas av prefekt eller motsvarande ekonomiskt ansvarig.

Observera att fast telefoni, mobiltelefoner och telefonabonnemang beställs separat.
Läs mer här vad som gäller vid beställning av telefoni.
Hitta rekommenderad telefoniutrustning här.

Så här gör du för att beställa:

Beställ via IT-support från listan med rekommenderad IT-utrustning

  1. Välj IT-utrustning i listan.
  2. Kontakta prefekt eller motsvarande ekonomiskt ansvarig för godkännande.
  3. Klicka här och fyll i e-postformuläret som dyker upp.
    Ange:
     - Obligatoriska uppgifter, bl a kostnadsställe och godkännande chef.
     - Beställningsnamn på IT-utrustning - se rekommenderad lista.
     - Eventuella anpassningar och/eller kommentarer på den utrustning du beställer.
  4. Skicka beställningen

Beställ via IT-support av egen vald IT-utrustning

  1. Ta fram en egen lista på IT-utrustning du önskar beställa.
  2. Kontakta prefekt eller motsvarande ekonomiskt ansvarig för godkännande.
  3. Klicka här och fyll i e-postformuläret som dyker upp.
    Ange:
     - Obligatoriska uppgifter, bl a kostnadsställe och godkännande chef.
     - Produktnamn/Modell och tillverkarens artikelnummer på varje produkt du önskar beställa.
     - Eventuella anpassningar och/eller kommentarer på den utrustning du beställer.
  4. Skicka beställningen

Support och frågor

Support ges på alla datormodeller som ingår i det rekommenderade utbudet, antingen på plats eller genom fjärrstyrning. För produkter som inte ingår i det rekommenderade utbudet ges begränsad support.

Läs mer här vad som gäller för utrustning kopplat till central IT-arbetsplats och "SAIT".

Har du frågor? Kontakta IT-support.

Senast uppdaterad: 2022-06-16