IT-support
Beställ IT-utrustning
Beställningar av IT-utrustning kan ske med hjälp av en lista på rekommendationer eller utifrån eget val. Beställning ska skickas via e-post till IT-support. Tänk på att alla beställningar ska godkännas av prefekt eller motsvarande ekonomiskt ansvarig.
Observera att fast telefoni, mobiltelefoner och telefonabonnemang beställs separat.
- Läs mer här vad som gäller vid beställning av telefoni.
- Hitta rekommenderad telefoniutrustning här.
Så här gör du för att beställa:
Beställ via IT-support från listan med rekommenderad IT-utrustning
- Välj IT-utrustning i listan.
- Kontakta prefekt eller motsvarande ekonomiskt ansvarig för godkännande.
- Klicka här och fyll i e-postformuläret som dyker upp.
Ange:
- Obligatoriska uppgifter, bl a kostnadsställe och godkännande chef.
- Beställningsnamn på IT-utrustning - se rekommenderad lista.
- Eventuella anpassningar och/eller kommentarer på den utrustning du beställer. - Skicka beställningen
Beställ via IT-support av egen vald IT-utrustning
- Ta fram en egen lista på IT-utrustning du önskar beställa.
- Kontakta prefekt eller motsvarande ekonomiskt ansvarig för godkännande.
- Klicka här och fyll i e-postformuläret som dyker upp.
Ange:
- Obligatoriska uppgifter, bl a kostnadsställe och godkännande chef.
- Produktnamn/Modell och tillverkarens artikelnummer på varje produkt du önskar beställa.
- Eventuella anpassningar och/eller kommentarer på den utrustning du beställer. - Skicka beställningen
Support och frågor
Support ges på alla datormodeller som ingår i det rekommenderade utbudet, antingen på plats eller genom fjärrstyrning. För produkter som inte ingår i det rekommenderade utbudet ges begränsad support.
- Felanmälan skickas till IT-support.
- Frågor kring telefoni - kontakta IT-support.
Läs mer här vad som gäller för utrustning kopplat till central IT-arbetsplats och "SAIT".
Har du frågor? Kontakta IT-support.